Friday, September 17, 2010

Cerite Raya lagi... n Birthday kat Rusila...

Cerite Raya lagi...n sambutan hari jadi anak saudara my hb kat Rusila umah MIL.. mmg CikLa (SIL) ngan suami nyer dah merancang nak sambut birthday anak nye (Hafiz) semasa semua keluarga berkumpul di umah MIL.. Dua biji kek SR CikLa (SIL) blikan untuk majlis anak nyer... mmg sodap kedua dua Kek SR tu..
Untuk menu makan kita orang sepakat buat nasi ayam.. kerana itu yang cepat dan mengenyangkan.. Ayam n barang untuk memasak teman ngan SIL bli d Maideen Mall.. kita oranglah yang membeli nyer... n kita orang juga ler yang memasak nyer... adehh mmg agak penat n kelam kabut sikit... masing2 kelaparan menunggu nasi ayam coz kul 3.30PM baru boleh makan....hikhikhik

tu...diaa nasi ayam...main longgok2 jew...

Suasana dalam rumah MIL aahaa... nie ler rupe nyer budak Hafiz yang sambut birthday yang ke 15 tahun.. yang pelok n memelok tu ler SIL n suami nye... "Happy Birthday Hafiz semoga beroleh kejayaan dalam PMR nanti...!" CikEde ngan Cikshid sentiasa mendoakan semoga Hafiz menjadi anak yang Soleh beroleh kejayaan di dunia dan di akhirat... Amiin...ya rabbal a'laminn...

Ok... meh teman nak crite sikit... nie adalah suasana umah Ibu Mertua teman ( MIL ) umah MIL nie mmg berhampiran dengan pantai... beranda bahagian belakang nie betul2 mengadap laut cina selatan dan Pulau Kapas...
Yang ramai2 tengah makan tuh... semua nye anak cucu2 n cicit2 MIL dan yang berjibat (Bertudung) purple tu..lah MIL teman... udah berusia 75 tahun tapi alhamdulillah... masih sihat dan sentiasa ceria dan suke bercerita...klu duduk dengan MIL mcm2 cerita u alls boleh dengar dari cerite dulu kala hingga lah ke cerite semasa....hihihi
Teman banyak blajo masakkan Trg dengan MIL... klu MIL yang memasak nasi dagang atau buat tapai pulut ke...fuhh mmg sedap hingga x terkata...

Nie pong masih suasana d beranda umah MIL yang duduk atas kerusi tu.. abang ipar My hb x berapa sihat tapi masih mengunjungi umah bekas ibu mertuanye... sebab teman sebut bekas tu... kerana kakak My hb mmg dah lama meninggal kerana sakit kanser dan abang ipar nyer telah berkahwin lain...
Tapi perhubungan kekeluargaan masih kukuh terjalin kerana anak2 arwah kakak my hb mmg tersangatlah rapat dengan MIL dan saudara mara sebelah arwah ibu mereka.. alhamdulillah selalu nyer klu mereka bercuti cucu cicit mesti balik umah Tok Terengganu yang mereka panggil "Mak Rusila" Sowrii yerk.. panjang pulak cerite teman kali nie... bukan nyer ape cuma untuk kenangan dan ingat masa mendatang....

Nie.. pulak MIL ngan cucu dan isteri abang ipar yang baru... waduuhh aper ler.. yang di ceritekan oleh Mak Rusila tu... sampai begitu asyik aton mendengar nyer...hihihi

6 comments:

ijayuji said...

Salam kak ede, sedapnyer tgk nasi ayam tu! kek tu pulak alahaiii apa kek lah yg nak kita buat tuk kita ni nanti nak kuar guruh kuat lah pulak, bhn2 byk yg abis.. uuwaaaaaa.....

Nur Ede said...

Wsalam Ika..

Klu dekat mmg akak ajak ika join sekali nih.. lagi ramai lagi bestss kann... Happy Birthday juge wat Ika semoga Sweeets sokmo...

Jamak Aton Habi Mahmood said...

Hahahha apa eh yg maksila duk citer tu kuikuikui...
gue dgr je cik ede.. haha kdg2 xfhm kdg2 fhm... : )
layan jer ini nenek tinggal sorg jerk, nenek belah aton kedua2 dah xder, kdg2 ada persamaan dgn arwah Opah (sblah mak) dan arwah TokKedah (sblah bapa)
dpt jgk tumpang kasih seorg nenek huhuhu

Nur Ede said...

Bagus2 aton cucu yang perihatin... faham ke x faham belakang kire.. janji jadi pendengo setia.. MakRusila mmg suke becerite... klu dok umah CikDe pong gitu ler.. ade ade ajer cerite nye... kadang2 CikDe sendiri pong x kenal siapa yang MakRusila dok cerite...hihihi

Jamak Aton Habi Mahmood said...

kehkeh .. udah le byk word yg xfhm hehe : )
senyum jgk aaa hihihi

anyway Cik Ede thnk you... sup kambinggg tuh...really sedap sgt terima kasih atas pergorbanan merebus sup kambing

Nur Ede said...

Alhamdulillah... aper lah sangat pengorbanan buat Sup Kambing tu... janji anak2 saudara sukee.. makan... itu yang termampu buat...hihihi tapikann.. mlm tu.. CikDe tertidur x tau ler kau berborak sampai pagi...thanks sudi beraya kat umah CikDe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...