Sunday, November 14, 2010

Woww... ketenangan Di depan Mata...

Gambo nie teman shoot pada hari Jumaat petang lagi... slalu nyer klu x de apa2 aktiviti kat umah teman... teman sekluarga akan ke umah MIL bersantai sambil menghirup udara laut yang segar... kebetulan minggu nie x der sesiapa di umah MIL hanya MIL sesorang jew.. kat umah... jadi kedatangan teman sekluarga menjadikan umah MIL riuh rendah ngan kerenah putera2 teman tu... dari umah teman ke umah MIL idak ler jauh mana pon lebih kurang 16 KM jew... perjlnan dalam 20 minit.

Tapi musim skarang putera2 teman x leh ler nak mandi laut... dia orang cuma main kat tepi pantai jew... sebab nyer musim skarang air laut agak bahaya... arus air laut boleh berubah menjadi deras secara tiba2... ini yang menyebabkan tarikan kelaut bila arus deras datang skali ngan ombak... nie smua crite2 orang yang berumah di tepi pantai... Tapi pepatah melayu pernah mengatakan klu takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai....hihihi

Klu betoi2 musim tengkujuh mmg x boleh nak duduk langsung kat lasor (anjung) luar tu.. sebab nyer percikkan air laut mmg akan terasa...dan klu lama basah juge ler baju... slalu nyer klu musim tengkujuh MIL mmg x akan buka langsung tingkap2 atau pon pintu yang mengadap ke laut tu... kata nyer kuat sangat air masin tu... nanti bukan setakat barang2 dalam umah ajer yang berkarat... abis dengan orang nyer skali yang berkarat....hahaha ader ke macam tu... pulak jadi nyer... uiissks... mcm2 mak mertua ku nie... ok meh ler.. jamu mata pemandangan sekitar umah MIL teman nie...




10 comments:

Dinas Aldi said...

fulamak, cantiklah pemandangan! x payah pasang kipas gamaknya dok kat rumah ni, kan?

izahdaut said...

wahh..k.ede..rumah mil tepi pantaiiii.bestnyee.. org kata umah tepi pantai ni cermin tingkap pun berpasir ngan bergaram ye kak..ishh memang la kalau time musim tengkujuh ke risau jugak kan...

Nur Ede said...

Klu musim skarang mmg x payah pasang kipas pon...udah terlebih berangin... silap2 boleh terselak kain yang di pakai.... haissh malulah....hihihi

Nur Ede said...

Izah..
klu skali skala dok tepi pantai mmg teramat lah best nyer... tapi klu berumah ditepi pantai bukan setakat cermin tingkap jew.. bergaram... skali ngan orang2 nyer pon begaram... pastu boleh jemur jadi orang masin... lawak jew..izah tapi gitu ler hakikat nyer berumah di tepi pantai.. pasti melalui fenomena tengkujuh...

Yat Maria said...

kak, best rumah tepi laut nih..aman & tenteram jer...kalo musin panas senang jer..lari2 sket pas tu gedebushhhh masuk laut..mandi manda...

mohdandmeriam said...

salam nur..bestnya berumah ditepi pantai..jealouslah nur..bertuah u dapat selalu main tepi pantai.

Nur Ede said...

>>> Yat

Walaupon umah MIL akak tepi laut... udah lama bebenor akak x mandi laut... yang suke mandi laut anak2 akak jew... akak cume suke rehat n makan2 kat tepi pondok tu..jew...

Nur Ede said...

Wsalam kakyam...
klu musim2 biasa mmg best lah kakyam... tapi bila musim tengkujuh yang menakutkan sebab angin dan ombak nyer kuat sangat....

hana said...

nenekkkkk..bestnyerrr umah tepi lautt..nnti darwish nak dtg boley?? hehehehe

Nur Ede said...

>>>Hana
Boley ajer... bila2 masa.. kann.. cucu nenek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...