Sunday, October 17, 2010

Nasi Kuning

Assalammualaikum... dan salam sejahtera buat smua.. smoga smua nyer ceria ceria slalu.. sebenornyer kann.. menu nasi kuning berlaukan tumis berlada ikan tongkol nie teman buat untuk bekfest skali ngan lunch ari sabtu kemarin.. di sebabkan dalam umah teman skarang nie tengah buat sedikit ubahsuai... jadi masa untuk memasak pong kena awal2 pagi sebelum penukang2 datang dan menggunakan setiap ruang memasak teman..

Hari nie udah masuk hari ke 6 ruang dapur dan ruang bilik menjadi tempat berantakkan para2 penukang... mungkin esok akan siap sepenuh nyer... tapi begitu lah bila buat ubahsuai dalaman umah walaupon sedikit tapi...kesan nyer keseluruhan rumah. Penat dan pening ngan barang2 yang berterabur sana sini adeeehh... mmg memeningkan kepala...
Jadi untuk memudah kojer teman kat dapur... teman masak ajer menu nasi kuning nie untuk bekfes skali ngan lunch... sonang crite kan..kannn...hahaha layanzzz jew lah...

Nasi kuning berlaukan Tumis berlada ikan tonggkol dan Acar mentah

12 comments:

Jamak Aton Habi Mahmood said...

Wah... Cik Eda dah nak siap dapur yerk, nanti paste gambo kat sini eh .. x sabar aton nak tengok dapur yang cantik tu.. nanti mesti tambah seronok memasak kan.,.. :)

Mas said...

mas nak nasi kuninig tu 1 set boleh...he..he..nampak sedap sangat...

Dinas Aldi said...

wahh, tengah renovate dapur! nanti bila dah siap, selain resepi & gambar makanan, letak la gambar dapur baru sekali ya.

Ida Ddapur said...

k'Ede...sedapnyer lauk ikan tongkol...pekena lak dgn nasi kuning tu...lama tak mkn ikan tongkol ni..jepun ni tak dak pun ikan tu

Nur Ede said...

Nak buat camna aton... udah lama tertangguh.. buat tambahan ruang yang perlu jew... x cantik mane pon.. klu ikut CikDe suke kabinet design ikea.. tapi x kesampaian sebab ikea x der kat Trg..hihihi

Nur Ede said...

Boleh ajew mas.... meh ler masuk pintu umah x tutup pon... tapi kann umah akak nie berselerak skali...hahaha

Nur Ede said...

renovate sikit jew dinas... bagi ade ruang untuk storage barang2 yang entah ape2 jew...

Nur Ede said...

Ida, klu kan Trg nie mmg mudah nak dapatkan ikan tongkol nie.. sebab nyer Trg popular ngan nasi dagang berlaukan gulai ikan tongkol ( orang Trg panggil "ikan ayer")
Rase nyer ikan tongkol ngan ikan tuna spesis yang sama, akak slalu tengok dalam tv kat jepun banyak ikan tuna kann.. ida..

mohdandmeriam said...

salam nur..oh ubahsuai rumah ..mesti penat dan berhabuk..
nasi kuning dan ikan tongkol berselera nampak..mesti sedap tu..ikan tu direbus dulu ke..hehe kalau ada resepi naklah kakyam nak cuba..

Nur Ede said...

Wsalam kakYam..

UbahSuai sikit jew.. tapi biasa ler kann.. kakYam klu udah buat kije dlm umah mmg ler berabuk dan bersepah mcm tongkang pecah... ikan tongkol tu mmg rebus dulu semalaman.. baru di goreng sekejap pastu baru buat mcm sambal tumis @ tumis berlada..

kak Erna said...

salam Nur Ede..tumpang tengok resepi ye..dan kalau berminat..boleh cuba ye..akak mintak izin...terima kasih..

Dinas Aldi said...

Kak Ede, sihat ka? lama xda resipi baru ni. mesti sibuk dengan renovation dapur tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...