Sunday, May 9, 2010

SELAMAT HARI IBU BUAT SMUA IBI-IBU

Coretan buat smua yang bergelar ibu... smoga perjalanan hidup kita sentiasa d payungi dengan rohmat Allah yang maha pangasih lagi maha penyayang.... amiiin.



Ibu
Waktu itu mengujimu
Ku kau gendong ke sana-sini
Semakin hari semakin beban
Namun bagimu ianya harapan

Setelah sampai nisbah ketentuan tuhan
10 hari dan sembilan bulan
Bercucuran air mata kegembiraan
Walaupun kesakitan memetir bak taufan

Aku kau sayangi
Aku kau kasihi
Tak luak kasihmu ibu
Tak lekang perhatian kau padaku

Aku terus membesar
Seiring masa yang beredar
Kau sentiasa di sisi
Memberi harapan pada diri ini
yang kau harapkan sejak dulu

Ibu
Aku berjanji selagi dayaku
Harapanmu pasti hidup
Impianmu pasti mekar suatu hari nanti

Takkanku biar kau diluka
Oleh setiap perilaku ku
Atau sesiapa jua yang ada kini
Kau lah yang satu

Wahai anak diluar sana
Ibu tiada gantinya
Dialah satu buat selamanya
Walau apapun yang terjadi

Jangan sekali kau guriskan
Hati mereka yang mendatangkan
Kau ke dunia ini
Dengan segala payah dan sengsara

Merekalah permata yang berharga
Walau tercampak ke mana jua
Takkan susut harganya
Takkan hilang serinya

Wahai ibuku
Ku selalu mengharapkan
Agar setiap masa kita bersama
Aku sepi tanpamu
Aku sunyi bila kau jauh
Aku rindukan belainmu
Oh ibu datanglah padaku

Selagi nyawa ini bersatu dengan jasad
Takkan sekali-kali kau kulupakan
kerana matilah hatiku bila kau ku lupa
hilanglah arahku bila kau tiada

Ibu
Kaulah satunya ibuku

Oh tuhan
Ibuku banyak berjasa padaku
Kau lindungilah dia dari petaka
Dunia dan akhirat sana
Tak sanggup kulihat ibuku derita
Pindahkanlah segala duka itu padaku

Tak mampu aku menahan sebak
Andai ibuku kau uji
Sekali-kali air mataku mengalir
Mengenang sakit dan derita yang ibu tanggung
Semakinku kenang semakin ia bergenang

Tuhan andai ibuku ada silapnya padamu
Ampunilah dia, terimalah doaku buatnya
Dia aku harapkan padamu
Agar bersama mereka yang kau payungi
Dengan rahmatmu yang maha luas

Ibu
Dengarlah...
Andai sampai waktu tuhan menentukan
Saat perpisahan yang pasti terjadi
Samada aku atau kau
Ingatlah hati ini telah terukir indah namamu
Nama ibu yang aku rindu
Nama ibu yang aku sayang
Nama ibuku yang satu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...