Wednesday, January 26, 2011

Minum Petang ngan Lopis...

Udah 2 hari pemikiran teman nie beserabut betoi... bila tengok nyior yang berserabut kat pulut tu... terasa begitu ler... serabut nyer kepala otak nie memikirkan... x tau ler nak kata apa lagi... nak kata x suke... suke lah juga kann... tapi bila memikirkan terpaksa berpisah dan menjalani kehidupan berasingan... sedih lah pulak... knapa lah bila usia udah sebegini pon masih nak berpindah randah lagi... x rela dah rase nyer...hukhukwaaa.

Malas dah nak becrite panjang2 nanti merapu meraban entah kemana mana... sebenor nyer my hb di naikkan pangkat lagi.... dan terpaksalah bertukar ke tempat lain dan negeri lain... untuk kali nie mmg teman x dapat nak mengikut nyer berpindah kerana 2 putera teman akan menghadapi peperiksaan pada tahun ini... huhuhu sedihhh nyerr lahh... layanzz jer la... minum petang ngan lopis nie..


11 comments:

Madam Sooyaree said...

Ohh lopis... kuih kegemaran ku!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam kak ede...
mmg sedihlah kak kalu kena dok berasingan ni... tak sanggup rasanya nak hadapi hari2 tanpa insan tersayang disisi kan? apa2pun.. harap2 biarlah berjauhan hanya utk sementara je.. tahun depan mungkin boleh fikir utk pindah sekolah anak2 bila dorang dah abis peksa besar.. harap akak tabah hadapi hari2 yg mendatang ye...

apa2pun.. kuih lopis akak tu menggoda sungguh pepagi ni...

Nur Ede said...

>>> Madam sooyaree..
ooOO yer ke.. sooyaree, klu gitu sama ler kite... akak pon mmg suke...

Nur Ede said...

Wsalam MadihaA...
Yer lah madiha.. x tau ler nak kata ape lagi... semoga Allah memberi kekuatan pada akak dalam menempuh situasi sebegini... papon trima kasih bebanyak wat Madihaa insyaallah sebagai ibu kita perlu ada ketabahan demi masa depan kluarga dan anak2... thankss Madihaa..

hana said...

salam kak....
alahai siannyer kene duk jauh2... sabo kak eh... nnti cucu dtg buat ngubat luka dihati.... hihihi... ppon tahniah wat atuknda... nak lopezzzz... dah lama tk buat ttiba terus teringin....

Nur Ede said...

Wsalam Hana...
ermmm... nak wat guana.. lalui ajer laa.. papon trima kasih wat anakanda ngan cucunda.. yang sudi menjenguk nenek yang tengah sedihh nie... TokKi tersenyum bila nenek kata org jepun ucap tahniah... trima kasih buat anakanda ngan cucunda...nanti datang umah nenek yer..

ma'chiks said...

salam, lah kesian lak dengor citer teman ni. mmg lah hidup berasingan ni satu situasi yg sgt sukar utk sesiapa pun hadapi...saya dah penah hadapi rasanye pahit dan perit..sabar je Eda, nak wat guane kan...apa2 pun kita makan lopes dulu.saya nk mkn kena beli je tak gheti2 nak buat sendiri wp betapa gemornya kuih lopis ni..

Dinas Aldi said...

takpalah kak Ede, kena berkorban demi anak2, nak buat camana. lepas tu bolehla join!

Mintak sikit kuih lopeh tu, hehe

Nur Ede said...

Wsalam ma'chiks..
Trima kasih sudi berkongsi crita suka duka ngan saya.. saya pon udah 8-9 kali berpindah randah dari mula2 kahwin tahun 1980 hinggalah ke tahun 2008.. udah seantero negeri saya pergi hinggakan ke Sabah dan Sarawak.. tapi bila usia udah nak menuju ke Pencen nie rase2 nyer malas dah nak berpindah lagii... ermm..hadapi ajer laa...

Nur Ede said...

>>> Dinas..
Trima kasih Dinas.., insyaallah akak sentiasa berkorban utk anak2 dan keluarga..

mohdandmeriam said...

salam nur..tahniah pada en hubby u kerana dinaikkan pangkat..jangan sedih tau..sayangkan isteri tinggal2kan..sesekali bertemu semakin sayang tau..nur akan percaya kata2 makcik ni..sabar dan banyak berdoa agar Allah memberi yg terbaik buat nur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...