Thursday, January 20, 2011

Menu Orang Sakit...


Assalamualaikum... n salam sejahtera buat semua sahabat2 dan pengunjung yang sentiasa menjengah ke umah teman nih...trima kasih kepada yang sudi singgah... trima kasih juga buat semua kenalan yang mendoakan kesejahteraan anak bujang teman tu..terharu rasa hati ini..."sharing is caring" alhamdulillah walau pon masih lagi dalam MC dan setiap minggu kena jumpa doktor kat SMC keadaan nyer udah semakin baik dan udah boleh makan makanan biasa kecuali makanan yang berminyak,makanan panas dan pedas2...perlu di elakkan...

Masa minggu lepas selepas 7 hari operate.., ialah...namakan lagi anak bujang kann... mama cakap jangan makan makanan yang pejal2, tapi dalam diam2 kat umah anak bujang teman nih makan juga roti gardenia siap sapu sekaya ngan butter lagi.. selepas makan roti dier makan ubat n terus tido... tiba2 dalam tido tersedak dan bersembur darah keluar dan darah juga menitis laju dari dalam mulut mcm paip bocor...eeee.. banyak pulak tu... punya la penik anak bujang teman tu.. sampai pucat lesi muka nyer... teman pon penik gak... dalam penik2 pon terus teman suruh die gager air ais... mujurlah darah pon berhenti... terkebil2 mata nyer sambil kata "x kan makan roti pon x leh..." teman pon jawap x leh laa tu... klu boleh x ler berdarah sampai mcm tu... isk..isk

Hingga ke hari nie anak bujang teman nie masih makan nasi bubur ngan ikan panggang lagi...aiskrim ngan puding mmg menu wajib ada...menu diet kata nyer..apa2 ajer laa...


8 comments:

Dinas Aldi said...

uih takut tuh! kalau saya sure panic x tau nak buat apa...
kena dengar cakap mak ye!

Kaseh said...

alahaii...

Nur Ede said...

>>> Dinas
Yer lah Dinas... mujur akak x penik sangat... klu anak bujang akak tu.. udah pucat lesi muka dier... pastu baru ler dengor cakap cikit.... baru dier tau takut...

Nur Ede said...

>>>Kaseh..
ermm...skarang dah ok dah...

mohdandmeriam said...

aslmlkm nur..gerun membacanya..tentulah panic kan..orang muda mana nak ikut pantang2 ni,anak makcik selepas penbedahan lutut minta makan tom yam..siap dgn udang n sotong..syukurnya tak jadi apa2..yalah lututkan.
lepas ni mesti anak teruna u berpantang.

Poklis said...

uissk... wat per... abg boi jadi gituw... steady ler brother... pas baik nie.. jom kita p makan kepsi... sabow2 ler dulu erkk..
Semoga cepat pulih seperti biasa... all the best..k

Nur Ede said...

Wsalam KakYam..
Yer lah.. kakyam... dia orang udah besor.. bile kena baru taw takut.. fobia hingga ke hari nie masih makan bubur nasi ngan ikan panggang...

Nur Ede said...

>>> Poklis
Haiips... kena blanjer mama dier skali taw... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...