Monday, January 24, 2011

Singgah Jap Pelabuhan Chendering


Semasa dalam perjalanan nak ke umah MIL, teman ngan my hb singgah jap kat pelabuhan Chendering... Slalu nyer klu petang2 mmg ader bot2 kecil nelayan balik dari kelaut... alhamdulillah... kebetulan adik my hb bagi tau mmg ada bot nelayan baru masuk... kita orang pon aper lagi terus jew... masuk ke dalam pelabuhan... dapat ler bli ikan2 yang mmg segar bugar...

Tapi... kali nie x der ikan yang besar2... yang ader cuma ikan selayang,ikan selar ngan ikan tamban... sebenor nyer teman x kisah janji ader ikan... sebab nyer klu kat Tganu musim2 skarang mmg susah cikit nak dapatkan ikan yang betoi2 segar...ialah.. cuaca masih x menentu... ada ikan nie.. pon teman rasa cukup bersyukur... udah puas doh.., asyik makan ayam jew... hikhikhik...

Suke nyer.. dapat ikan segar2 nie.... berangan nak wat laksa penang...lalalala...

Klu ghajin lagi.... nak wat apam berkuah...yuhuu...

Bimbang untuk turun kelaut jadik.. banyak ler boat boat kecil yang
tersadai kat dalam pelabuhan chendering


7 comments:

Kaseh said...

cantik gamba2.. erm laksa..nyummmmmm...

Jamak Aton Habi Mahmood said...

i'm comingg..... CNY insyaallah klik ke sana : )

Dinas Aldi said...

ohhh ikan! saya pun asyik makan ikan ja sekarang ni.

Nur Ede said...

>>>kaseh
trima kasih... tengah ghajin mengambil gambo... aper jew.. yang melintas snap jew...hehehe

Nur Ede said...

>>>aton..
welcome... nak balik ganu erk.. best nyer naik kete baru.. nanti naik umah baru plak... best nyerrr...

Nur Ede said...

>>> Dinas...
Ikan ooOO ikan knapa kau kecik... mcm mana aku nak besor Dinas suke makan aku...hehehe xper xper.. ikan bagus untuk kesihatan...

ma'chiks said...

salam, kalau lah sentiasa dapat beli ikan dari orang balik dari laut camtu bestnya..ikan segar bugar! saya duk sini selalu nak kena fikir nak beli ikan di mana?..pegi pasar byk kali dpt ikan tak segar, lembik2 dan mata merah..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...