Tuesday, April 12, 2011

Ceria dan Bahagia ngan Telatah dia Orang...


AssalamualaiKUM.... alahaii... sejak 2 orang cucu nie ada kat umah.. rumah teman udah jadi riuh rendah ngan jerit pekik, hilai ketawa kedua dua cucunda nie... kepetahah dan telatah spotan kedua dua nyer kadang2 membuatkan teman ketawa sampai sakit perut2.. manakan tidak nyer... kita ketawa ngan telatah dia orang berdua... dia orang berdua nie pulak ketawakan nekma nyer... wadusss...

Cucunda teman nie... yang kakak nye mmg debab dan yang si adik pulak kurus melidi hehehe.... tapi klu gaduh slalu nyer.. kakak yang kalah dan akan menangis dan menjerit kuat kuat tapi yang si adik nie setakat selambe dan jebek jew muka.. kedua dua cucu teman nie panggil teman ngan panggilan "nekma" dan my hb dengan panggilan "tokki" hehehe... terasa pulak tues bila dah ade cucu nie...hikhikhik.. sebenornye udah hampir setahun juga teman tak berjumpa dengan kedua dua cucu nie.. kerana dia orang nie dok ngan mama dia orang kat Bintulu Sarawak.. Kedua dua nyer balik pon sekejap jew... sebab mama dia orang ada urusan kat KL.. jom.. layanzzz gambor cucunda teman nie...


Aiman orang yang paling gembira
bila Fatin ngan Airis ada kat umah
......

7 comments:

Dinas Aldi said...

comel2nya cucu nekma! mesti nekma hepi sangat! :)

Ciklinn said...

wah meriah rumah nenek yer...

Nur Ede said...

>>>Dinas..
Bukan setakat hepi lagi dinas... sampaikan x boleh nak begerak langsung... asyik nak mengikut jew.. dan bercakap pon x de stop bila tido baru senyap... poning2 nekma nie...hehehe...

Nur Ede said...

>>>Ciklin..
Mmg meriah sangat ciklin.... udah jadi mcm baby sitter riuh rendah skali umah nie... maklum lah jumpa kluarga pon setahun sekali...

mohdandmeriam said...

salam nur..tenguk cucu nur teringat cucu kakyam..kakaknya debab tapi adiknya kurus..seronok kan ada cucu w/p sekejap je.

Nur Ede said...

Wsalam KakYam...
Memang seronok ler.. kakyam, udah lama tak jumpa riuh rendah kat umah saya sekarang nie.. tapi kejap jew.. awal Mei nanti balik ler ke Bintulu kedua dua cucunda saya tu...

hana said...

salam rindu nenekanda...
ceria tgk cucu2 nenek.... cucu nenek yg nih dah kurus sbb susah betui skrg bab makan... jenuh nak menyuap mcm nak kene makan ubat... suap ubat pong mcm lg senang banding nak suap nasik.. pasai apa cucu sorang tuh pong ntah.. penin paler dbuatnyer..

tima kasih atas semangat kak... sebenanya kesiankan kat anak2 juga.. biler diorg mcm tuh kiter pulak yang sedih... btol jugak la kan kak nanti klu dah ada kawan arap2 ok la hendaknyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...