Wednesday, December 22, 2010

Laksam Puteri Santubung....


Meh ler... ada x sesiapa nak makan laksam nie... hehehe.. entah knapa tibe2 jew.. tekak nie terasa nak makan laksam... mujur ler CikTie ngan puteri teman kat umah nie rajin melayan permintaan teman nie... rajin ke.. x rajin ke... mane berani nak membantah kan..kan..kannnn... klu membantah dah tentu radio era berbunyi dari pagi sampai ke malam..hehehe


Sebenor nyer buat laksam nie... bukan nyer susah mane pong... sebab nyer batang laksam nie mmg ada di jual di pasar cabang Tiga.. cuma tinggal nak buat kuah nyer ajew... santan pon boleh jew bli santan segera... cuma klu nak sedap ikan selayang kena ler panggang... baru ler mengancam kuah nyer nanti... sayuran2an atau ulam2an ikut selera sendirik jew... mane yang ader jew... meh.. ler layanzzz jew.. gambo laksam nie..

jemput ler... jangan ler segan2 klu abis kite buat lagi yerk....hehehe

nak lagi..nak lagi... udah semangkuk jelok pon x cukup lagiiiii

6 comments:

mohdandmeriam said...

salam nur..hehe..jauhnya datang laksam u tu..ingatkan dari kelantan..memang sedap kan..kakyam suka juga..berilah sepinggan besar..ke dah habis..

Nur Ede said...

Wsalam kakYam...
Hehehe... saje jew... wat lawak kat anak dara saya kat umah nie... Puteri saya yang buat laksam nie... sebab tu saya letak Puteri Santubung sebab nyer kena ajar A-Z. Penat bercakap dari buat Laksam....hahaha...

hana said...

salam nenek ede..... sedapnyer laksammmmm... kite sukerrrrr sgt! bertuah ader anak dara dah pandai masak.. pehni leh goyang kaki wat syarat mulut tangan jer tu tu tu tu.... hihihihi

Dinas Aldi said...

ohhh saya sangat bengang kerana masa duduk Ganu sekejap dulu saya x makan benda ni. bukan sebab x lalu tapi rasa macam okla sempat lagi, lain kali makan. 10 kali punya "sempat lagi, lain kali makan" sampai balik semula ke Penang pun x makan2 juga laksam...huwaaaaaaaahhhhhhh!

Nur Ede said...

Wsalam anakanda Hana n cucunda2...
Laksam nie mmg sedap tambahan pulak klu letak ikan panggang ngan lada itam lebey cikit... alhamdulillah ler klu pasni boleh goyang kaki sepenuh masa...hahaha

Nur Ede said...

Pasni... Dinas masih boleh cuba makan lagi... slalu nyer klu mula2 cuba makan x ler brape gemor sangat... akak mula2 dulu pon x brapa suke mana pon... tapi bila dah lama2 tu... elehh jadi suke pulak...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...